علمـ سا

اطلاعاتی و خدماتی

علمـ سا

اطلاعاتی و خدماتی

تصاویر رونمایی از بزرگترین اطلس جهان

 تصاویر رونمایی از بزرگترین اطلس جهان

ادامه ی مطلب

تصاویر رونمایی از بزرگترین اطلس جهان





 

انتشاراتی در استرالیا افتخار انتشار بزرگترین اطلس جهان را به نام خود به ثبت رسانده است، کتابی که صفحات آن 1.4 در 1.8 متر هستند و برای خریداری آن باید هزاران دلار پول صرف کرد.

تصاویر رونمایی از بزرگترین اطلس جهان

تصاویر رونمایی از بزرگترین اطلس جهان

شرکت Millennium House این اطلس زمین را در ابعادی منتشر کرده است که برای حرکت دادن آن به نیروی دو نفر نیاز است. این کتاب غول پیکر 128 صفحه داشته و ارتفاع آن 1.8 متر است. همچنین وزن "اطلس زمین پلاتینیوم"  150 کیلوگرم است.

سرهم بندی و انتشار این کتاب توسط تیمی متشکل از 88 نقشه کش حرفه‌ای و بین المللی طی 4 سال انجام گرفته است. با این همه گردآوری کل مطالب این اطلس به 25 سال زمان نیاز داشته  است.

کتاب از بیش از 30 عکس برخوردار است که مهمترین جذابیت این کتاب غول پیکر به شمار می‌روند. بزرگترین تصویر این کتاب توسط تکنیک عکاسی گیگاپن ثبت شده و ترکیبی از 12 هزار عکس مجزا است که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند،‌ این عکس عنوان بزرگترین عکس جهان را به خود اختصاص داده و از خط افق شانگهای به ثبت رسیده است.

 با وجود اینکه غول پیکر بودن این اطلس هنوز به صورت رسمی به عنوان یک رکورد ثبت نشده،‌ اما اطلس پلاتینیوم به طور حتم می‌تواند رکورد سال 1660 را که توسط اطلس Klencke به ثبت رسیده، بشکند.

تنها 31 نسخه از اطلس پلاتینیوم صحافی و آماده شده که همین تعداد نیز با توجه به اینکه کتاب در ایتالیا چاپ شده و در هنگ کنگ صحافی می‌شود، تعداد قابل توجهی به شمار می‌رود،‌ در صورتی که به یکی از این 31 نسخه نیاز دارید باید مبلغ 100 هزار دلار برای در اختیار داشتن آن پرداخت کنید.

نظرات 1 + ارسال نظر
امین سه‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:47 ب.ظ http://tfun.ir

سلام.
توی سایت همکاری می کنی؟
انجمن رو هم فعلا غیر فعال می کنم تا سایت راه بیفته
در ضمن یه چند روزی نیستم و ممکنه جواب ندم

باشه. ولی چه طوری؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد