علمـ سا

اطلاعاتی و خدماتی

علمـ سا

اطلاعاتی و خدماتی

شرح حال سید علی اکبر ابو ترابی

شرح حال سید علی اکبر ابو ترابی 

در ادامه ی مطلب

تولد و تحصیلات
سال ١٣١٨ه ش در قم متولد شد. دیپلم ریاضی را ١٣٣٦ گرفت و سال ١٣٤٨ دانشجوی رشته فقه و اصول دانشگاه الازهر مصر شد. او از سال ١٣٤٢ سابقهی مبارزات سیاسی و زندان داشت. پدر بزرگوارش آیت الله سید عباس ابوترابی، فرزند آیت الله سید ابوتراب و مادرش دختر آیت الله سید محمد باقر علوى قزوینى است. حجت الاسلام ابوترابى تحصیلات ابتدایى تا پایان دوره دبیرستان را با موفقیت سپرى کرد و در سال ١٣٣٦، موفق به اخذ دیپلم ریاضى شد.
پس از اخذ دیپلم با توصیه پدر بزرگوارش به تحصیل دروس دینى علاقمند شد و در سال 1337 به مشهد مقدس عزیمت نمود و در مدرسه نواب اقامت گزید. دروس مقدماتى و دوره سطح را با جدیت و تلاش شبانه روزى و استعدادى شگرف در حوزه علمیه مشهد گذراند و از اساتید بزرگى چون ادیب نیشابورى و مرحوم آیت الله شیخ مجتبى قزوینى بهره هاى فراوانى برد
مبارزات سیاسی
با آغاز نهضت امام خمینى(ره) در سال ٤٢، همراه با حاج آقا مصطفى وارد جریانات سیاسى شد و در تظاهرات مردم قم در ١٥ خرداد سال ٤٢، حضورى فعال داشت. در هجوم عوامل رژیم ستم شاهى به مدرسه فیضیه، مورد ضرب و شتم مأمورین شاه قرار گرفت.
در پى تبعید حضرت امام(ره) به نجف اشرف، ایشان نیز به نجف مشرف و مشغول تحصیل شد و در محضر امام راحل(ره) از درس خارج فقه و اصول معظم له بهره مند شد.
پس از حدود شش سال تحصیل در نجف، هنگامى که اعلامیه هاى امام خمینى(ره) را در کیف خود جاسازى کرده بود تا به ایران بیاورد، درمرزخسروى بازداشت شد وساواک ایشان را به زندان قصر شیرین، سپس به زندان کرمانشاه و زندان کمیته مشترک و پس ازآن به زندان اوین منتقل کرد و او را مورد شکنجه و بازجویى قرارداد.
پس ازآزادى اززندان، فصل جدیدى در فعالیت هاى سیاسى ایشان آغاز شد و همراه با شهید مجاهد، سید على اندرزگو علاوه برمبارزات سیاسی، به سازماندهى جهاد مسلحانه همت گماشتند و دراین دوره بارها مورد تعقیب ساواک قرار گرفتند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد